Klachtenregeling

Klachtenregeling WarmMedicine Center Yu Yi Tang

KLACHTENPROCEDURE NVA CONFORM DE WKKGZ

Uw acupuncturist is lid van de NBCG-YI. Dat betekent dat u kunt vertrouwen op zijn/haar vakkundigheid en kwaliteit. Echter, in elke behandelrelatie kan een probleem ontstaan, bijvoorbeeld over de communicatie, bejegening, een nota, de behandeling of het resultaat ervan. Helaas komen in de gezondheidszorg ook ernstige klachten voor. Denkt u hierbij aan letsel, intimidatie, ongewenste handelingen, schending van uw privacy of andere zaken, die u niet in orde acht.

Klachten:

Volgens de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) is een zorgaanbieder de eerst aangewezen persoon om zich in te spannen een conflict met een patiënt/cliënt op te lossen. Daarvoor staat een wettelijke termijn van maximaal 6 weken. Het prettigst is als therapeut en klager samen het gerezen probleem uit de weg kunnen ruimen. Komt u er samen niet uit of is communicatie niet meer mogelijk dan kan in deze eerste periode de klachtenfunctionaris worden ingeschakeld.

Klachtenfunctionaris:

Heeft u een klacht over een behandeling of over uw behandelaar en lukt het niet die samen met de acupuncturist op te lossen, dan kunt u contact opnemen met het Klachtenfunctionaris.  De klachtenfunctionaris is de persoon waar een patiënt/cliënt met een klacht gratis terecht kan voor informatie over de klachtmogelijkheden en voor ondersteuning bij het formuleren van een klacht. Soms is het al voldoende dat u uw verhaal kunt vertellen en ziet u af van verdere actie. Soms kan er bemiddeld worden en maakt men met u een afspraak over de vervolgstappen.

Klachtenfunctionaris

Dhr Kemi Cui

kemicui@gmail.com

www.acupunctuur-yuyitang.nl

Geschilleninstantie :

Blijkt het niet mogelijk uw geschil met de betrokken therapeut, met hulp van de Klachtenfunctionaris, op te lossen, dan zal de klachtenfunctionaris u verwijzen naar de deze onafhankelijke commissie behandelt uw klacht uiterst zorgvuldig en vertrouwelijk, onder voorzitterschap van een jurist. Werkt uw therapeut in loondienst dan worden eventuele klachten behandeld door de geschilleninstantie van de werkgever.

Tuchtcollege en Inspectie Gezondheidszorg (IGZ):

Is er duidelijk sprake van een tuchtwaardige klacht, dan verwijst de klachtenfunctionaris u naar het College van Toezicht NBCG-YI, het tuchtcollege van de NBCG-YI. Dit college, onder voorzitterschap van een jurist, behandelt ernstige klachten tegen NVA-leden en kan indien nodig de Inspectie voor de Gezondheidszorg inschakelen. In zeer ernstige gevallen kan de klachtenfunctionaris direct melding naar de IGZ doen.

Contact Praktijk :

WarmMedicine Center Yu Yi Tang

Aalsterweg 92

5615 CH Eindhoven

Praktijk: 040-2464778
Mobiel: 0653550300
E-mail: info@acupunctuur-yuyitang.nl

De gegevens van de NBCG-YI vindt u hieronder. Voor meer informatie kunt u terecht op :

NBCG-YI lidnr 187 RBCZ linde 200457R AGB-code 90-108679

info@nbcq.nl

088-6688960

Zijpendaalseweg 91

6814 CG Arnhem

5-5-2023